Drömfoto

2014-06-29
19:44:14

Begränsningar

 
Har suttit och funderat ett litet tag på att införa begränsningar i vilken utrustning jag "får" använda för att försöka hitta min "egen" stil eftersom jag känner det som att jag inte har någon..
 
Tex så funderar jag på att lägga undan alla utom 2 objektiv i 6 månader..  Problemet uppstår när jag ska välja vilka jag vill använda..   Jag älskar mitt 16-35 för modebilder..  vackra klänningar med flygande tyg och fantastiska bakgrunder...  

..men samtidigt älskar jag hur suddig och mjuk jag kan få bakgrunden med mitt 70-200 på porträtt.. så de båda ligger förståss bra till..   Men kanske skulle det fasta 100mm räcka? Det är betydligt lättare att släpa runt på iallafall..  

Det fega valet är förståss att välja min normalzoom(28-75) istället, men det känns som att fuska och som om jag då kunde strunta i hela experimentet... 
 
Det fasta 50mm 1.4 är förståss en möjlighet till porträtt med..  men tycker inte det blir riktigt bra för nära porträtt..  blir finast till halvkropp vilket är nåt jag sällan tar.. 
 
 
Nåja, får ta och fundera lite...  

On another note, var ute och kikade på en ny location idag inför en plåtning med en blå klänning..
Hittade den här lilla "skogen" som jag tyckte passade riktigt bra :) 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: